Αρχική σελίδα Επικοινωνία

 

Τα θεατρικά έργα προσφέρονται για ανάγνωσή σας αλλά και για παραγωγή στο θέατρο, τηλεόραση, κινηματογράφο, ραδιόφωνο και έκδοση βιβλίου στα αγγλικά, γερμανικά και ελληνικά.

Μερικές προτάσεις για μια ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ

1. Ώρες παραστάσεων. 3-5 ή και 5.30-7.30
Μεγάλο πλήθος έχει ελεύθερες αυτές τις ώρες, αλλά δε βρίσκει θεατρική παράσταση. Αντίθετα, στο πλήθος αυτό είναι αδύνατο να πάει θέατρο στις ώρες 9.30 (συνήθως 10) -12.30, που παίζουν τα αθηναϊκά θέατρα.

2. Κόστος. Οι παραστάσεις δε θα έχουν εισιτήριο. Ο θεατής θ’ αγοράζει το έργο που θα βλέπει, προς 5 ή 10 ευρώ. Το έργο θα το τυπώνει ο συγγραφέας, και το κόστος θα συμπεριλαμβάνεται στο 10% της αμοιβής του συγγραφέα.

3. Χώρος – Πολλά κινηματοθέατρα του κέντρου Αθήνας, των προαστίων και των επαρχιακών πόλεων προσφέρουν το χώρο τους τις ώρες αυτές (διότι το σινεμά παίζει μόνο 8-10 (ή και 10-12) είτε δωρεάν είτε με μικρό ποσοστό (10-20%) επί των εισπράξεων.
(ΑΤΤΙΚΟΝ, ΑΠΟΛΛΩΝ, ΟΡΦΕΑΣ, ΤΡΙΑΝΟΝ, κλπ.)

4. Το πιο σημαντικό ζήτημα για το πείραμα που ονομάζω ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ είναι η ποιότητα των έργων. Σε πρώτη φάση προτείνω να παιχτούν κάποια έργα μου που παίζονται με λίγους ηθοποιούς:
ΤΩΡΑ, ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ, ΤΩΡΑ, με 2 ή 3 ηθοποιούς (1 άνδρας 2 γυναίκες)

LA FORZA DEL AMORE, με 2 ή 3 ηθοποιούς (2 άνδρας 1 γυναίκες)

Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΑΛΕΞΙΟΣ Ο ΚΟΜΝΗΝΟΣ, με 2 ηθοποιούς (2 άνδρες)

Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΤΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΟΥ, με 1 ή 2 ηθοποιούς (1 άνδρας 1 γυναίκα)

ΑΛΦΡΕΝΤ ΝΟΜΠΕΛ - Ο ΠΟΛΕΜΟΣ, Η ΑΓΑΠΗ, ΤΑ ΒΡΑΒΕΊΑ (2 άνδρες 1 γυναίκα)

ΤΟ ΦΙΛΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ – με 4 ηθοποιούς (2 άνδρες 2 γυναίκες)

ΑΣΟΚΑ – με 3 ή 4 ηθοποιούς (1 άνδρας 2 ή 3 γυναίκες)

Λέγοντας ποιότητα εννοώ την ψυχολογική και κοινωνιολογική αλήθεια των ιδεών και των χαρακτήρων των έργων, που θα ξανακάνει το θέατρο ιερή τέχνη, μάθημα αυτογνωσίας και βίωμα λυτρωτικό από την κακή ζωή που ζούμε, άτομα και λαοί, για αιτίες που γίνονται ολοφάνερες σ’ αυτά τα έργα. Η ανταπόκριση του κοινού θα δείξει την ανανεωτική δύναμη αυτού του θεάτρου.

5. Μια σημαντική καινοτομία που μπορεί να λύσει προβλήματα, οικονομικά και χρονικά, που είναι φυσικό να παρουσιαστούν στην πραγμάτωση αυτού του πειράματος, είναι η εξής:
Οι ηθοποιοί (ή ερασιτέχνες) του κάθε έργου, θα ηχογραφήσουν το κείμενο σε 1-2 κασέτες ή CD (με τα απαραίτητα κενά για παύσεις, τη μουσική και τη δράση χωρίς λόγο). Θα ακούσουν το έργο και ειδικά τους ρόλους τους 5-7 φορές στο σπίτι τους. Σε δύο μέρες θα έχουν αποστηθίσει το ρόλο τους. Δύο πρόβες για την κινησιολογία θα είναι αρκετές για να παίξουν.
Προτείνω οι 5 πρώτες παραστάσεις του κάθε έργου να είναι από την έτοιμη ηχογράφηση (play_back). Αυτό δίνει στους ηθοποιούς μεγάλη άνεση για πλούσια εκφραστικότητα με το σώμα τους: κορμός, χέρια, δάχτυλα, κινήσεις κεφαλής και αλλαγές στάσεων. Αν ο ηθοποιός έχει μάθει τέλεια τα λόγια του, μπορεί να τα λέει απαλά, μαζί με το CD, που θ’ ακούγονται στα ηχεία.
Σ’ αυτές τις πρώτες 5 παραστάσεις, οι ηθοποιοί θα έχουν στρώσει το έργο τέλεια από άποψη κινησιολογική και θα έχουν μάθει τα λόγια τους άψογα. Μετά θα παίζουν χωρίς το CD, αφού συνδεθούν με τα ηχεία μέσω μικροφώνου ή αλλιώς.
Σε πολύ μεγάλους χώρους, υπαίθριους ή κλειστούς, προτείνω η παράσταση να είναι πάντα αναπαραγωγική, ώστε οι θεατές ν’ απολαμβάνουν τα λόγια και τα νοήματα, αφού αυτά θα είναι τόσο καλογραμμένα στο CD, ενώ δύσκολα θ’ ακούγονται όλα από τα μικρόφωνα. Αποφεύγουμε τα λάθη και τις αμνησίες των ηθοποιών.
Φυσικά το CD αυτό μπορεί να παραχθεί σε πολλά αντίτυπα ώστε να μπορεί να πουλιέται χώρια από το βιβλίο ή και μαζί, προς 3 ή 5 ευρώ. Μικρά αποσπάσματα (5-10’)από το CD μπορούν να παιχτούν από ραδιόφωνα ή κανάλια στην χορηγία προβολής του έργου.
Με τη μέθοδο αυτή μπορεί ο θίασος ν’ ανεβάσει ένα έργο με προετοιμασία 4-5 ημερών και όχι 4-5 εβδομάδων, όπως συνήθως.
Αν το πρώτο έργο πάει πολύ καλά, μπορεί να κρατήσει όλη τη σαιζόν. Αν θέλουμε ν’ ανεβάσουμε κι άλλα έργα, μπορούμε να καλέσουμε παραγωγούς ή θιασάρχες ν’ αγοράσουν το έργο για την υπόλοιπη σαιζόν.
Ευάγγελος Γράψας 6937-462819
Παρακαλώ διαβάστε στην ιστοσελίδα μου www.ananeossi.gr τα έργα μου TΩΡΑ, ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ, ΤΩΡΑ, LA FORZA DEL AMORE, ΑΛΦΡΕΝΤ ΝΟΜΠΕΛ, ΑΥΤΟΚΤΑΤΟΡΑΣ ΑΣΟΚΑ, στα ελληνικά, στα αγγλικά και στα γερμανικά.
Ε-ΜΑΙL: evangras.gr@gmail.com

 

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΑ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ


Θεατρικό έργο

 

 
 

ΣΤΗΘΟΣ Ή ΜΠΟΥΤΙ; ΑΡΧΗ  ΤΕΛΟΣ


Φιλοσοφική Κωμωδία. Ενας υμνος στη γυναικα. ΠΡΟΣΩΠΑ 5 ΓΥΝ. 1 ΑΝΤΡΑΣ

Σε 2 πράξεις­Ένα σκηνικό
(Παίζεται με 4 ηθοποιούς­1 άντρα,3 γυναίκες)

 

 
 

Ο ΕΦΟΡΙΑΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΑΣΚΑΛΑ

ΚΩΜΩΔΙΑ - Σε 2 μέρη

Ένα σκηνικό- 6 πρόσωπα
Τα πρόσωπα: Πάνος(42 χρ.), Γκαβός, Μπλέτσας, Καίτη(35χρ.), Μαριάννα(20 χρ.), Τασία(ηλικιωμένη)


 

ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

ΘΕΑΤΡΟ με 2 προσωπα

(αλλοι πιθανοι τιτλοι του εργου)
1. ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΕΤΙΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ-ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΕΤΙΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ
2. ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΗΘΙΚΗ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΗ

 

ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ
2ο ΜΕΡΟΣ - ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ 1


 
ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΘΕΑΤΡΟ με 2 προσωπα

(αλλοι πιθανοι τιτλοι του εργου)
1. ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΕΤΙΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ-ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΕΤΙΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ
2. ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΗΘΙΚΗ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΗ

 

Η ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΑ ΚΟΡΗ ΛΕΝΙΩ ΚΙ Ο ΑΛΗ-ΠΑΣΑΣ ΤΕΠΕΛΕΝΛΗΣ
Το φιλί της εξουσίας και η φλόγα της ελευθερίας

Θέατρο σε 2 μέρη. Τέσσερα πρόσωπα. Παίζεται και με 2 ηθοποιούς, με αλλαγή ρόλων.

Δείτε εδώ το έργο

 

"ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ" ΑΣΥΜΦΩΝΙΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΥ
("Ο ΑΗ-ΓΙΩΡΓΗΣ ΚΑΙ Η ΓΕΩΡΓΙΑ")

Θέατρο σε 3 μέρη με 4 ηθοποιούς
- ο μπαμπάς
- η μαμά
- η κόρη
- ο γιός

Δείτε εδώ το έργο

 

ΤΩΡΑ, ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ, ΤΩΡΑ

Θέατρο. σε δυο μέρη
Παίζεται με δυο ηθοποιούς

H Ιφιγένεια, πριν από 3000 χρόνια, μιλάει στην ανθρωπότητα του σήμερα

μόνον ο σεβασμός στη γυναίκα μπορεί ν΄αλλάξει αυτό το φριχτό κόσμο μας

Δείτε εδώ το έργο

 

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΚΙΑ ΣΕ ΣΤΙΧΟΥΣ

Με βάση άγνωστους μύθους, αισώπιους και άλλους

Για απαγγελία και παράσταση στην τάξη ή στο σπίτι. Για ώρες δημιουργικής πράξης, συμμετοχής, αυτενέργειας παιδιών, γονέων και δασκάλων.

Δείτε εδώ τις σελίδες του έργου 1, 2, 3, Β' μέρος

Ελληνικά

ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ

ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΜΕΓΑΛΟΙ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΚΑΙ ΝΙΚΗΜΕΝΟΙ

ΦΘΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΕΙΣΜΑ

ΤΟ ΨΕΜΑ ΤΟΥ ΒΟΣΚΟΥ

ΟΙ ΔΥΟ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ

Ο ΦΟΒΟΣ ΚΑΙ Η ΦΙΛΙΑ

ΦΤΩΧΟΣ ΚΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΣ

ΕΙΣΑΙ ΔΙΓΝΩΜΟ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙ

ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΖΩΑ

Ελληνικά - Αγγλικά

ΕΙΣΑΙ ΔΙΓΝΩΜΟ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙ

ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΖΩΑ

ΦΤΩΧΟΣ ΚΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΣ

ΜΕΓΑΛΟΙ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΚΑΙ ΝΙΚΗΜΕΝΟΙ

ΦΟΒΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑ

ΦΘΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΕΙΣΜΑ

ΟΙ ΔΥΟ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ

ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ

ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΤΟ ΨΕΜΑ ΤΟΥ ΒΟΣΚΟΥ


 

ΑΓΓΛΙΚΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
Με μύθους, παιχνίδια, ανέκδοτα και τραγούδια

Βιβλίο 1

Δείτε εδώ τις 3 πρώτες σελίδες του έργου 1, 2, 3

Ακούστε τα μαθήματα:

ΜΑΘΗΜΑ 1ο, 2ο

ΜΑΘΗΜΑ 3ο, 4ο, 5ο

ΜΑΘΗΜΑ 6ο, 7ο, 8ο

ΜΑΘΗΜΑ 9ο

ΜΑΘΗΜΑ 10o, 11ο

ΜΑΘΗΜΑ 12o, 13o

ΜΑΘΗΜΑ 14o, 15o

ΜΑΘΗΜΑ 16o


 

LA FORZA DEL AMORE
(Η δύναμη της Αγάπης) ή Ο Πάμπλουτος Ραμόν

2 πρόσωπα: o Ραμόν, η Αριάν
Ένα σκηνικό.

Δείτε εδώ τις 3 πρώτες σελίδες του έργου 1, 2, 3

 

Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΑΛΕΞΙΟΣ Α΄
ΚΟΜΝΗΝΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ

Δείτε εδώ το έργο

 

ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΑΣΟΚΑ
Ο πιο κακός φονιάς
Ο πιο μεγάλος άγιος

Δείτε εδώ το έργο

 

ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ (ή ο μικρός μουσικός)

Θέατρο για παιδιά και για όλη την οικογένεια

Δείτε εδώ τις 3 πρώτες σελίδες του έργου 1, 2, 3

 
Κατατοπιστικό σημείωμα για 20 θεατρικά έργα μου.

1. Το φιλί της ζωής. 4 πρόσωπα, 2 άντρες, 2 γυναίκες. Το ένα ζευγάρι ηλικιωμένοι, το άλλο νέοι. Δράμα, βασισμένο στην υπόθεση Κλάους Μπάρμπι. Η ανακάλυψη του ναζιστή εγκληματία πολέμου από μία Ελληνίδα και το ξεκαθάρισμα των παλιών λογαριασμών μαζί του. Το έργο είναι γεμάτο κορυφώσεις, ψυχολογικές συγκρούσεις ως το βάθος της ψυχής, ασταμάτητη ένταση, κόβει την ανάσα του θεατή. 2 πράξεις. Ένα σκηνικό: Γραφείο διευθυντή πολυεθνικής εταιρείας, υπερσύγχρονος εξοπλισμός.

2. O 3ος πόλεμος δε θα γίνει. 4 πρόσωπα, 2 άντρες μέσης ηλικίας, 1 γυν. πιο νέα, 1 παιδί εφηβικής ηλικίας. Δράμα. Ένας ψυχίατρος συγκρούεται με τη γυναίκα του, εξ αιτίας μιας ψυχολογικής κρίσης του γιού του, με αφορμή την εκτόξευση και έκρηξη δοκιμαστικού πυραύλου. Στην πορεία αποκαλύπτεται ότι η κρίση αυτή κρυβόταν μέσα στην ψυχή του πατέρα και ο γιος τον βοήθησε να τη φέρει στην επιφάνεια και να την ξεπεράσει. Δύο πράξεις. Ένα σκηνικό: σαλόνι πολυτελείας, οθόνη TV σε μεγέθυνση.

3. Κουαρτέτο. 4 πρόσωπα, 2 άντρες, 2 γυναίκες. Το ένα ζευγάρι ηλικιωμένοι, το άλλο νέοι. Δραματική κωμωδία. Η κρίση του ζευγαριού που μπαίνει στη σύνταξη και η κρίση των νέων μπροστά στη ζωή, που επειδή έχουν απορρίψει το υπόδειγμα των γονιών τους, ψάχνουν για κάτι πιο ανθρώπινο. Όλοι ξεπερνούν την κρίση. Σκληρή αποκάλυψη της ψυχικής φτώχιας του ανθρώπου αλλά και ξεκάθαρη υπόδειξη της δυνατότητας για μεταμόρφωσή του. 3 πράξεις, 1 σκηνικό: Σαλοτραπεζαρία μεσοαστικού σπιτιού.

4. Η κ. Νιούμαν και οι 2 υπερδυνάμεις. Κωμωδία – σάτιρα της πολιτικής ισορροπίας του τρόμου των 2 υπερδυνάμεων. Όλο το δράμα της εποχής μας, οι τοπικοί πόλεμοι με τη φρίκη τους, αποκαλύπτονται σαν μέρος του παιχνιδιού κυριαρχίας των 2 υπερδυνάμεων. Μες από τη φρίκη αυτή προβάλει η προοπτική για έναν κόσμο ειρήνης και ευδαιμονίας, χάρη στην υπερσύγχρονη τεχνολογία της αξιοποίησης της ανανεώσιμης ενέργειας και στη μετατροπή της επιθετικής ενέργειας του ανθρώπου σε δημιουργική, με τη μετάβαση από τον πρωτόγονο εγωκεντρισμό στην αντίληψη του όλου. Πολύ γέλιο αλλά και δραματικές κορυφώσεις. Ένα σκηνικό, μεγάλη οθόνη TV. 2 πράξεις, 3 πρόσωπα: Οι 2 πρόεδροι των υπερδυνάμεων και η κ. Νιούμαν, πρωθυπουργός της Νόβελαντ.

5. Ο Εφοριακός και η Δασκάλα. 6 πρόσωπα, 3 άντρες, 3 γυναίκες. Οι άντρες μέσης ηλικίας, οι γυναίκες 20,30 και 60 χρονών. Κωμωδία σύγχρονη, ελληνκότατη. Ο τίμιος εφοριακός που κυνηγάει τη φοροδιαφυγή, δεν υποκύπτει στο δόλωμα, μολονότι έχει πρόβλημα συντρόφου και παγιδεύεται απ΄αυτό. Οι αετονύχηδες συμμορφώνονται. Ένα σκηνικό: σαλόνι μικροαστικού σπιτιού. 2 πράξεις.

6. Στήθος ή Μπούτι: 6 πρόσωπα, 1 άνδρας, 5 γυναίκες. Ο άντρας είναι μέσης ηλικίας, οι γυναίκες μία νέα, οι άλλες από νέες μέχρι 35 χρόνων. Μπορεί να παιχτεί με 3 γυναίκες, ηθοποιούς με ντουμπλάζ. Κωμωδία γύρω από τον έρωτα και το γάμο. Πολύ γέλιο αλλά και ψυχογραφία του χαρακτήρα 5 γυναικών με τις πιο μεγάλες αντιθέσεις στη νοοτροπία τους σχετικά με τον έρωτα, το γάμο, τον άντρα. Ένα σκηνικό υπερπολυτελείας, με ανέσεις σαλονιού. Δύο πράξεις. Παίζεται με 3 ηθοποιούς, 2 γυναίκες (η μια θα παίζει 4 ρόλους και 1 άντρα).

7. Ο δικηγόρος και η πόρνη. 7 πρόσωπα, 5 άντρες, 2 γυναίκες. Οι γυναίκες νέες, για τους άντρες άσχετη η ηλικία. Δράμα (με μερικές κωμικές σκηνές για εκτόνωση της έντασης) βασίζεται στην υπόθεση της δίκης της Γκρενόμπλ που συντάραξε τη Γαλλία. Η υπόθεση ελληνική εκμετάλλευση ανίσχυρων νέων γυναικών από ιδιοκτήτες μπαρ. Βαθιά ψυχογραφία όλων των χαρακτήρων του έργου (αστυνόμου, 2 δικηγόρων, 2 γυναικών, 2 εκμεταλλευτών τους). Ενότητα δράσης, γρήγορη εξέλιξη. 2 σκηνικά. Γραφείο αστυνόμου ηθών και αυτόφωρο.

8. Διαστημικός σταθμός Τιτάνας. 8 πρόσωπα, 4 άνδρες και 4 γυναίκες. (νέοι ως μεσόκοποι). 1 ζευγάρι Αμερικανών, 1 Ρώσων, 1 Ελλήνων, 1 εξωγήινων. Πολιτική κωμωδία επιστημονικής φαντασίας. Βασίζεται σε παρατηρήσεις αστροφυσικών Ρώσων και Αμερικανών, για κάποια διαστημική βάση των εξωγήινων στον πλανήτη Τιτάνα, απ΄όπου πετούν προς τη Γη. Πολύ γέλιο, σάτιρα της πολιτικής των 2 Μεγάλων Δυνάμεων αλλά και της πρωτόγονης επιθετικότητας των ανθρώπων. Ένα σκηνικό, μεγάλη οθόνη Τα TV, 2 πράξεις.

9. Πράσινες ταξιαρχίες. 7 πρόσωπα, 5 άντρες, 2 γυναίκες (παίζεται με 4 άντρες, 1 γυναίκα). Κωμωδία επιστημονικής φαντασίας με θέμα την οικολογική επανάσταση. Ένας Έλληνας οικολόγος στήνει το σπιτικό του και τον υπερσύγχρονο τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό του σε μια σπηλιά σ΄ένα ψηλό βουνό. Εξαναγκάζει το Κράτος να φτιάξει δρόμους, δίκτυα νερού κλπ κι έτσι ξαναζωντανεύει η παλιά πλούσια ζωή των βουνών μας. Ένα σκηνικό, 2 πράξεις. Πολύ γέλιο αλλά και δράση με εκπλήξεις.

10. Αταλάντη (ή, Γεννημένη ελεύθερη). Ο αρχαίος μύθος με σύγχρονα νοήματα. Αντιπολεμικό, χωρίς προπαγάνδα, αλλά με αποκάλυψη της ψυχολογίας του φιλοπόλεμου κυρίαρχου και πως χρησιμοποιεί τους άλλους για την εξουσία του μες από τον πόλεμο. Δεύτερο θέμα μέσα στο έργο είναι η υποταγή της γυναίκας στον πολεμιστή άντρα και η επανάστασή της. Οι συμβολισμοί είναι ξεκάθαροι μες από τη δράση και όχι με τα λόγια. Ποιητικός λόγος και ατμόσφαιρα σ΄όλο το έργο. 3 πράξεις. 3 σκηνικά, 14 πρόσωπα (παίζεται με 10 ηθοποιούς, 4 γυναίκες, 6 άντρες).

11. Δασκαλογιάννης (ή η Πρώτη Επανάσταση). Ιστορικό δράμα. Η επανάσταση των Σφακιών Κρήτης του 1769, η πρώτη αστική επανάσταση στην Ευρώπη με σύνθημα: Ελευθερία, ισότητα, αδελφότητα. Ο Δ/Γιάννης είχε αφομοιώσει το Γαλλικό Διαφωτισμό. Ταξίδευε Παρίσι, Μόσχα. Πλούσιος καραβοκύρης. Χαρισματικός ηγέτης. Τον ακολούθησαν όλοι παρά τις αντίξοες συνθήκες. Οι Τούρκοι τον έγδαραν ζωντανό στην πλατεία του Ηρακλείου. Σε 12 εικόνες, πολλά σκηνικά, 15 πρόσωπα, 11 άντρες, 4 γυναίκες.

12. Μαθήματα αυτογνωσίας (ή Το εγώ και το εσύ). 3 πρόσωπα, 2 άντρες, 1 γυναίκα. Θέατρο συμμετοχής. Επαναστατική μορφή θεάτρου, όπου οι θεατές παίρνουν μέρος στην παράσταση σε συνεργασία με τους ηθοποιούς. Χωρίς σκηνικό.

13. Παίζουμε; Θέατρο με happening – Δημιουργική συμμετοχή του κοινού, με παιχνίδι πάνω στη σκηνή – 3 πρόσωπα (2 άντρες, 1 γυναίκα, ηλικία όχι ορισμένη). Χωρίς σκηνικό.

14. Στην Ινδία, μια φορά κι έναν καιρό – (ή, Τρεις Βασιλιάδες και μία Βασίλισσα). Σε 2 μέρη – 1 γυναίκα, 4 άντρες. Ένα σκηνικό.
Πρωτότυπος, αποκαλυπτικός χειρισμός των θεμάτων της σκλαβιάς στο χρόνο, της επανάληψης του κακού και της ψυχολογικής απελευθέρωσης. Πλούσιος, δυνατός λόγος, αποκάλυψη του βλακώδικου εγωκεντρισμού των ανθρώπων της εξουσίας και της καταστρεπτικότητάς τους.

15. Ο μικρός μουσικός (ή Μουσική Οικογένεια). Παιδικό θέατρο. Ένα σκηνικό. Μια πράξη. 5 πρόσωπα, 3 άντρες, 1 γυναίκα, 1 παιδί 12 χρόνων, που συμπαθιέται από το κοινό για την περιπέτειά του αλλά και τη στάση του Δραματικό με κωμικά στοιχεία. Τραγούδι, μουσική, μουσικό θέμα σ΄όλο το έργο. Family play.

16. 20 θεατρικά εργάκια (διάρκειας περίπου 5΄) σε ποιοτικό στίχο, μέτρο και ρίμα, με βάση άγνωστους μύθους, Αισώπειους και άλλους. Αισθητική και ηθική αγωγή για μικρούς και μεγάλους. Αποκάλυψη των κακών συνεπειών του εγωισμού, του φθόνου, της περηφάνιας κ.ά.
Παίζεται με ηθοποιούς ή με φιγούρες, με απαγγελία από 1 ή 2 ηθοποιούς ή από κασέτα. Μετά από κάθε εργάκι, τα παιδιά μπορούν να το παίζουν με υπαγόρευση και επανάληψη του κάθε διστίχου.

17. Τα δύο παιδιά που σταμάτησαν τον πόλεμο στο τέλος της χιλιετίας. Family play. 4 πρόσωπα – Βασιλιάς, Βασίλισσα, Πριγκίπισσα 10 χρονών. Αγόρι 10 χρονών.
Θυμίζει παραμύθι αλλά ξεσκεπάζει τη σύγχρονη πραγματικότητα και υποδείχνει τον τρόπο για τη μεγάλη αλλαγή, την πραγμάτωση της ειρήνης σε όλον τον κόσμο.

18. La forza del amore (Η δύναμη της αγάπης (ή, Ο Πάμπλουτος Ραμόν). 2 πρόσωπα: ο Ραμόν, η Αριάν. Ένα σκηνικό.
Το έργο αυτό είναι πρωτοποριακό με πολλούς τρόπους: 1)Συνδυάζει τη όπερα (τραγούδι) με το θέατρο πρόζας. 2) Εισάγει τη συμμετοχή των θεατών στο έργο στη σκηνή. 3) συνδυάζει την πολιτική και την τέχνη, κι εδώ η τέχνη προπορεύεται και ανακατευθύνει το ρόλο και τη δράση της πολιτικής. 4) Στις ιδέες του για τη ριζική αιτία των βασάνων της ανθρωπότητας και για το τελείωμά τους. 5) Παίζεται με δύο μόνο ηθοποιούς.

19. Ένας άγγελος στη Γη, στην αρχή της χιλιετίας. Σ΄ένα σπίτι ηλικιωμένων παρουσιάζεται ένα αγοράκι με αγγελική ομορφιά και χάρη, ανώτερη γνώση και συναίσθημα. Το τι επακολουθεί… μόνο ένας Άγγελος θα μπορούσε να το προκαλέσει.

20. Άλφρεντ Νομπέλ. Ο πόλεμος, η αγάπη, τα βραβεία. Ψυχογραφία του πιο μεγάλου εφευρέτη και παραγωγού εκρηκτικών υλών και πολεμοφοδίων, του πιο πλούσιου ανθρώπου στο 19ο αιώνα. 3 άντρες (παίζεται με 2) και μια γυναίκα.

 

 

 

   
Copyright © 2008 ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΓΡΑΨΑΣ - All rights reserved.